Przedsiębiorcy, którzy zostali poszkodowaniu w wyniku powodzi proszeni są o pilne dokonanie zgłoszenia swojej firmy pod numerem telefonu 774315016, wew.344 w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy w Otmuchowie lub mailowo na adres: danuta.bochenek@otmuchow.pl

 

Przedsiębiorcy, którzy zostali poszkodowani w wyniku powodzi, mogą ubiegać się o wsparcie z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Urząd Skarbowy: na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej podatnicy mogą składać wnioski o:

We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi. Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego. Wnioski można złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym

W przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis, łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro (w ciągu 3 lat).

W ramach specjalnie uruchomionej infolinii przedsiębiorcy będą mogli otrzymać niezbędne informacje na temat dostępnych rozwiązań w związku z zaistniałą sytuacją.

Infolinia będzie czynna w godz. 8:00-15:00 pod numerem telefonu 22 460 59 30.

Przedsiębiorco, jeśli masz pytania, zadzwoń na Infolinię KAS lub skorzystaj z usług dostępnych w serwisie e-Urząd Skarbowy.

więcej informacji na stronie internetowej Urzędu Skarbowego

W Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą uzyskać informacje o możliwych formach pomocy:

  • odroczenie terminu płatności składek,
  • rozłożenie należności na raty,
  • umorzenie opłacania składek – dotyczy to jednak tylko składek na własne ubezpieczenie. Na umorzenie mogą liczyć poszkodowani przedsiębiorcy, którzy m.in. wykażą, że ze względu na stan majątkowy i sytuację rodzinną nie są w stanie opłacać składek.

Wnioski można składać elektronicznie przez profil PUE ZUS, za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS (48-300 Nysa, ul. Armii Krajowej 3). Zakres dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku, zawsze ustalany jest indywidualnie i zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz formy opodatkowania. Przedsiębiorca może też skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń – najbliższy oddział, w którym funkcjonuje stanowisko doradcy ds. ulg i umorzeń to ZUS Nysa – tel. (77) 408 77 27,
(77) 408 77 63.

więcej informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych


Data publikacji:
 27-09-2024 21:32

Przewiń do góry